יום שבת, 30 ביוני 2012

לילה לבן תל אביב - 28.6.2012

קרולינה




מסע מוסיקלי מרתק, המשלב בין הכריזמה המדהימה של קרולינה לבין צלילים אותנטיים וים תיכוניים, מאלבום הסולו החדש שלה "זוהר".


קרן אברץ (נולדה באילת ב-19 במרץ 1971), הידועה בשם הבמה קרולינה היא זמרת וכותבת שירים ישראלית. כמו כן, היא מלחינה, מפיקה ומשמשת תקליטנית. חברה בהרכב המוזיקלי "הבנות נחמה".
אברץ, ילידת יפו, עברה בילדותה עם משפחתה לאילת, שם היא הוענק לה הכינוי "קרולינה" על ידי סבתה. קרולינה ספגה את מירב ההשפעות המוסיקליות הראשונות שלה בביתה שם נחשפה למגוון השפעות רחב כגון מוזיקה ערבית, יוונית, טורקית וכדומה, ומאחיה יוסף שחשף אותה למוזיקת סול, ג'אז וגל חדש והתבוננות והאזנה למשתתפי פסטיבל ג'אז בים האדום, פסטיבל ג'אז שנתי ומכובד המתרחש באילת. בגיל חמש עשרה, החלה קרולינה ללמוד לנגן בגיטרה קלאסית. לאחר השתתפות במספר שיעורים החליטה לפרוש ולבסס את החינוך המוסיקלי שלה על סמך האינטואיציה שלה…


דני סנדרסון מארח



דני סנדרסון מארח את מזי כהן, מאור כהן ואלון אולארצ'יק 
במופע סוחף, מצחיק ומרגש כמיטב המסורת הסנדרסונית, בה נפגשים מוסיקה ולחנים מצוינים עם טקסטים מצחיקים ונוגעים מלווה בלהקה צעירה ותוססת: תמר אייזנמן - גיטרה ושירה, שי וצר - תופים ("גרוב כנעני"), שאול עשת – קלידים, יותם בן חורין- בס ושירה, כפיר בן ליש - גיטרה ושירה, רוית הראל - שירה.


דניאל סולומון


במקביל לעבודתו עם גפן, עבד סלומון גם עם אמנים אחרים, ביניהם מיקה קרני, ריקי גל ורוקפור. הוא כתב מוסיקה להצגות ובאוקטובר 2002 הוציא את אלבום הבכורה שלו, דניאל סלומון. בהמשך, במקביל להופעותיו כסולן, פעל סלומון כקלידן להקתו של גפן, בלאקפילד, במסגרתה הופיע בארץ ובחו"ל.ב-2004 הוציא סלומון את הסינגל "אהבה", הראשון מתוך אלבומו השני, רבות הדרכים. האלבום, שיצא בינואר 2005, כלל גם את "רבות הדרכים", דואט עם דנה עדיני, ואת "מיתר קרוע", שיר שנכתב לזכה של ענבל פרלמוטר.

שנה וחצי לאחר צאתו הגיע "רבות הדרכים" למעמד של אלבום זהב, לא לפני שהסינגל הראשון מתוכו "אהבה" נבחר להוביל את קמפיין "ווליום 2006" של סלקום, והכניס את השיר, כמו גם את סלומון עצמו שהשתתף בפרסומת, לכל בית. בין לבין הספיק היוצר להפיק את אלבומיהם של שילה פרבר ("מתוק שחור") וישראל גוריון ("בשקט כזה"), וכן להקליט את שיר הנושא של הסרט "מישהו לרוץ איתו".

הלו"ז של סלומון התמלא במהירות באותה תקופה, והוא אף נאלץ לעזוב את ההרכב בלאקפילד. במקביל החל לעבוד עם שלמה ארצי על אלבומו האחרון "שפויים" ועם מאיה רוטמן ("כוכב נולד 4") על אלבום הבכורה העתידי שלה; לכתוב את רוב המוזיקה לסרטו של אבי נשר "הסודות", כולל את שיר הנושא בביצוע זוגתו לשעבר דנה עדיני; וגם לנהל מוזיקלית ערב הצדעה לליאונרד כהן, שעלה במסגרת פסטיבל ישראל.במאי 2007 שחרר סולומון את הסינגל החדש שלו, "הייתכן" (שזכה בהמשך לקליפ בבימוי גורי אלפי) מתוך אלבומו השלישי בתוך ארבע שנים, "חיפה 87'".

כנסיית השכל



בשנת 1999 יצא לאור אלבומה השלישי של הלהקה, “כנסיית השכל“. גם באלבום זה עזרו קובי אוז ואבי בללי. בניגוד לשני האלבומים הקודמים, זכה האלבום להצלחה גדולה. הלהקה הפכה למוכרת יותר, והופעותיה נעשו גדולות ופחות מופנמות. לאלבום היו כמה להיטים מוצלחים, ביניהם “היינו עושים אהבה” ו”למיה יש אקדח”. אלבום זה הופק על ידי הלייבל “לבנטיני”,
שהוקם על ידי קובי אוז. במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג’, זכתה הלהקה בתואר להקת השנה.לאחר הצלחת אלבומם השלישי, הופיעה הלהקה בכמה הופעות משותפות עם נקמת הטרקטור. בשנת 2000 הקליטה הלהקה את אלבומה הרביעי, “רוץ ילד“, בעיבודו ובהפקתו המוזיקלית של שלומי ברכה. האלבום יצא בפברואר 2001 וכלל את הלהיטים “תגידי שטוב”, “תרימי את הראש”. “רוץ ילד” ו”רציתי לראות”.

בשנת 2002 הוציאה הלהקה סינגל בשם “בואי מהפכה”.לקראת ההקלטות לאלבום החמישי, “ידיים למעלה” צורף להרכב המתופף יובל שפריר. האלבום יצא בשנת 2004 , וכלל את הלהיטים “איך זה מרגיש” ו”האביב הנצחי”. את האלבום הפיקו חברי הלהקה בעצמם.במרץ 2007, יצא אלבום האוסף של הלהקה, “אוטוביוגרפיה“. האלבום כולל 26 משירי הלהקה משנים קודמות בעיבודים חדשים, ובביצוע חי עם רביעיית כלי מיתר ונגנים נוספים. עד כה יצאו מתוך האלבום שני סינגלים, “ידיים למעלה” ו”תנו לי לשתות”.

בשנת 2008 הקליטה הלהקה במסגרת הפרויקט “עוד מעט נהפוך לשיר” של גלי צה”ל את השיר “שום דבר לא יפגע בי”, שהלחין יורם חזן למילים של ארז שטרק שנהרג באסון המסוקים.במרץ 2009 הוציאה הלהקה את הסינגל “תמי יודעת”.באוקטובר 2010 יצא אלבומה של הלהקה “שורות של אנשים“. קדמו לו הסינגלים “הדליקו את הפנסים”, “על מה את חולמת?” ו”מים שקטים חלק א’”. באפריל 2011 יצאה מהדורה מחודשת של האלבום, שאליה צורף תקליטור נוסף ובו שירים של הלהקה שלא נכללו באלבומיה הקודמים, כ”שום דבר לא יפגע בי” ו”תמי יודעת”. מופע רוק'נ'רול משובח, אנרגטי וסוחף. 
מיטב יצירות הלהקה מכל הזמנים, בעיבודים חדשים: "ידיים למעלה", "תנו לי לשתות", "איך זה מרגיש", "השיר מהגן", "תגידי שטוב", "מיה", "על מה את חולמת", "אושר" ועוד רבים וטובים.
על הבמה: יורם חזן - שירה וגיטרה, רן אלמליח - בס ושירה, דוד רז – חשמלית, עמי רייס - קלידים ,אקורדיון, דניאל זייבלט – תופים, יוני דרור- כלי נשיפה, מאיה בלזיצמן – צ'לו


אין תגובות: